Pirrogen
Четверг, 9th Июль 2009, 11:15
Цитата
PS Возникает вопрос сколько коробок нужно для игры. К примеру, можно вспомнить карточную игру в одной коробке по "Ангелам мультиверсума", в которую мы с тобой играли, в которой, в принципе, для сбора хороших турнирных отрядов требовалось купить 3-4 коробки игры.
В том то и дело. Скорее всего механика будет как в Престолах - большой стартер под все фракции, а мелкие сеты пойдут бустерами.
Еще есть вопрос, касаемый игрового поля. на картинке вроде всё понятно, однако в тексте проскакивает упоминание о возможности перемещать юниты между различными зонами: These buildings allow you to move units to different zones, prevent your opponent from targeting your units, and even help you rapidly develop your zones. Если это так, то очень сильно напоминает L5R с её провинциями и контролем.
Предварительное описание будущих карт:
Support Cards:
1. The Orcs mob up at Grimgor’s Camp, which reduces the cost of the first unit brought into a zone each turn - быстрый набор армии, виня.
2. The Dwarfs, masters of craftsmanship, are able to repair their Capitol by building the Keystone Forge
3. Dedicated to disease, the Shrine to Nurgle forces damaged units to become corrupted after combat - похоже на контроль, аналог чести в L5R.
4. The Contested Stronghold provides power for each development in its zone
Tactic Cards:
1. The WAAAGH! cannot be predicted and can unleash massive amounts of damage to an unprepared foe. - массовое убийство, причем неотменяемое?
2. Demolition! provides the Dwarfs a way to remove pesky Support cards or developments, and can swing the balance of power in an instant. - контроль у дварфов
3. Innovation is a Neutral tactic that provides resources based on the number of developments in your Kingdom zone, which can provide a huge income bonus for the development-minded ruler. - ресурсы на разгон
Quests:
1. The Chaos Quest, Journey to the Gate, represents a young warrior travelling to the frozen climes at the north of the world to gain strength from the Ruinous Powers. Once completed, this quest forces your opponent to discard their hand - контроль, только чей?
2. Any dwarf foolish enough to sully their good name, by act of malice or mistake, must take up the Slayer Oath. This oath sends them forth to battle horrible monsters, in an attempt to die honourably in battle
3. The Glorious Death quest, once completed, allows the Dwarfs to destroy up to two attacking units. - дабл-килл у дварфов.
Можно поразмышлять на тему
.