20 января 2009 |
16:22 - House rules2 - update
|
Удалить из раздела "Death And Dying" абзац "Knocking Creatures Unconscious"
Добавить в раздел "Actions In Combat":
Knock Out Sometimes you want to capture that foe alive.
KNOCK OUT: STANDARD ACTION * Make a basic attack against a creature. If your attack reduces that creature to 0 hit points or fewer, that creature is unconscious instead of dead. * Until it regains hit points, the creature is unconscious but not dying. Any healing makes the creature conscious. If the creature doesn’t receive any healing, it is restored to 1 hit point and becomes conscious after a short rest. If it takes any damage while still unconscious, it dies.
************************************************
1. Если по миньону была нанесена атака и эта атака прошла и нанесла повреждения, то миньон умирает. 2. Если по миньону была нанесена атака и эта атака провалилась, то миньон выжил(Даже если она наносит повреждения на Miss). 3. Если по миньону было нанесено повреждение от какого-то иного эффекта(Вторичная цель для Cleave или GreenFlame Blade, эффект Armor of Agathys итп), то миньон бросает Death Save и в случае успеха выживает.
|
|
|
28 октября 2008 |
11:48 - House rules
|
Я придерживаюсь принципов "чем меньше хоумрулов, тем лучше" и "не чини то, что не сломано". Тем не менее, в четвёрке даже после эрраты остаются откровенно сломанные вещи.
1) Orb of Imposition
You can designate one creature you have cast a wizard spell upon that has an effect that lasts until the subject succeeds on a saving throw. That creature takes a penalty to its saving throws against that effect equal to your Wisdom modifier.
Читать на Gleemax
Что сломано?
* Намного сильнее остальных двух имплементов. * Определённые powers и magic items в комбинации с orb of imposition могут дать 100% провал сэйва даже у соло-монстра 30-го уровня.
Как пофиксить?
меняем на
You can designate one creature you have cast a wizard spell upon that has an effect that lasts until the subject succeeds on a saving throw. That creature takes a penalty to its next saving throw against that effect equal to your Wisdom modifier.
Всё ещё очень сильный эффект (для stun, sleep, daze итп powers), но всё-таки не 100% килл.
2) Aid Another
Cooperation In some situations, you and your allies can work together to use a skill; your allies can help you make a skill check by making a check themselves. Each ally who gets a result of 10 or higher gives you a +2 bonus to your check. Up to four allies can help you, for a maximum bonus of +8. If you have a choice, let the character in your group who has the highest base skill check bonus take the lead, while the other char- acters cooperate to give bonuses to the check. See “Aid Another,” page 287, for how to cooperate in combat.
Что сломано?
В тех самых "in some situations" персонаж на ранних уровнях будет иметь стабильные +4 .. +6. С ростом партии в уровне DC не меняется, то есть на высших уровнях это будет стопроцентное +8. Если в бою персонаж помогающий хотя бы тратит свой standard action, то вне боя не помогать абсолютно нет смысла.
Как пофиксить?
Помогать может только один персонаж. Точка.
|
|
|
|
|
|
Приключенец
|
Регистрация: |
23.03.2004 |
E-mail |
Нет доступа |
Приват |
Отправить |
WWW |
Нет данных |
ICQ |
Нет данных |
Профиль |
Перейти |
июнь |
пн |
вт |
ср |
чт |
пт |
сб |
вс |
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|